sjung om...

Ja idag fick klassen veta att vi MÅSTE kunna studentsången till på onsdag och mösspåtagningen... yeah right säger vi. Det fixar vi lätt.. hrm eller inte. Vår klass är INTE musikalisk för fem öre. Så vi drog upp ett you tube klipp för att få ett hum om hur det skulle låta jag menar ingen kunde ju riktigt melodin. Så summan av kardemumman blev: ingen skönsång eller knappt sång alls... men va faen vi kan ju inte vara bäst på allt! :D för bäst på annat det är vi :D

Så annars då.. typ prov, historia skrev tills jag inte fick längre (max antal sidor) och gick sen. Tack å adjö. Ner till stallet också på em för att kanske rida men nej nitlott, för mycket halta hästar, åkte istället runt å leta färg till mina skor med pappa.. Och japp det gick bra. :D

Har skrivit lite på labrapporten vi fick idag och ska läsa nu.. är typ pollenallergisk fat misstänker nu att jag fått en släng av ny förkylning av min underbara pojkvän som kommer hemsläpandes på nya baciller var och varannan vecka från lumpen. Jag säger det jag alltid har sagt: LUMPEN SUGER!

Så: Sjung om studentens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtat med friska slag,
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än
i våra sinnen bo,
hoppet är vår vän,
och vi dess löften tro,
när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagarna gro!
där de härliga lagarna gro!
Hurra!

Tur att det bara är första versen vi ska kunna (japps det finns en till)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0