Nej jag är inte alkoholist, jag är student

Men mer då..
Ja asså lite nytt har man ju fått lära sig, Typ en massa förkortningar och termer så nu när jag pratar med la familia hemma så fattar dem inte ett dugg av vad jag säger mycket bra av mig.

I onsdags var det München Hoben- en stor ölfest. Vi köade sen ca 15 för att komma in och få en sejdel (1liter öl) fick den drack upp på 40min gick upp för att lämna sejdlarna i tryggt förvar i labbskåpen efter det så hängde vi på häfvplatsen men trevligt folk. Gick in igen till halv nio för att äta och se millencolin som spelade. Vi stog nästa längst fram och insåg snabbt att vi var ett par decimeter för korta och ett par kilon för lätta. Så vi flyr ut och upp till häfvplatsen och hör bandet därifrån minst lika bra. Hemkomst vid 1 den natten.

lördagen innan hade vi vår första sittning och sen var vi på hg en studentpub som jag har krypavstånd till. Och just ja den helgen var vi även på hajk. Då visade våra underbara faddrar att man kan bli full på lättöl, efter att ha häfvt ca 45 så ja då är man rätt rund under fötterna.

I fredags så var det häfvet en lagtävling i ölhäfv för nollorna. Krav att man ska vara minst två av varje kön. Så jag och Malin var med. Vi var nöjda.. Aja anyway igår var det utedisco det var kul. idag ska vi presentera vårt klassuppdrag.. men först ska jag dammsuga så det så.

långsamt smyger sig verkligheten på och man inser att man lever i en värld av påhittade illusioner.
it´s just you....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0