dan efter dopparedan

God Jul på er alla.

Julen var bra, riktigt bra. Var i stallet kl6 för att rida den traditionsenliga julaftonskadriljen. Skulle ha ridit på S men nu vart det Lemon istället. Helt klart mysigare att rida barbacka på ponnyn och inte rida med sadel på den stora.

Anyway under em så var vi först hos farmor och farfar med pappas sida av släkten för att sen på kvällen åka till min moster och morbror och vara med mammas sida. Lyckades skrapa på mig lite julklappar under dagen, bla lite smink, smycken, berlock till mitt Thomas Sabo armband, nya träningskläder och julkursen som börjar imorgon.

Jag och mamma avslutade julen med midnattsmässan i Danderyds kyrka. Den var bra och det var mysigt. Så himla skönt att bara få komma dit och slappna av efter dagen kring flängande. Efter att ha vart uppe ca 20h somnade jag gott i min säng.

Idag så är det en riktigt lugn dag för min del. Läser lite och ska bara slappa. Vovven har fått ont i ett ben som hon vägrar gå på med det verkar sakta bli bättre. Vi ringde till veterinären som sa att hon skulle ha korta promenader och annars vila så skulle vi vänta ett par dagar.

Imorgon drar öset igång igen. Jag ska ner till ekeby för att ta hand om melloney på fm och sen till stallet (alltså djursan) för att hoppa. Sen på kvällen ska vi ha nästan hela släkten här så idag behöver jag samla alla krafter jag kan. Nu väntar dagar med mycket ridning och så måste jag även börja plugga så smått till biokemi tentan den 8januari.. blää!

Saknar B så mycket och är så himla tacksam för att han finns i mitt liv.. älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0