våren, kämpa nu!!!

Trots att jag kom hem i februari hade missat vintermånaderna och insåg att det bli nog ingen vinter för mig i år så hade jag ju fel.. japps köldknäppen kom och snön la sig på marken. Jag fick min vinter men nu, nu är jag trött på den.. Visst våren och jag är kanske inte bästa vänner med tanke på min pollenallergi men visst kan man inte älska det ändå... blommorna som tittar upp, gatorna som sopas och vägarna som blir torra.

Vårkänslor tror jag på det går ju inte att neka till att en dag som denna när solen lyser in genom fönstret och snön håller på att smälta på marken att känna sig glad, och kanske lite extra kär :D en mysig känsla är det i alla fall.

Helgen gör sitt antågande och jag får ta vara på den nu när mitt lov snart är slut och skolan börjar igen, veckorna nu kommer ju inte vara helt party i pluggväg.. usch säger jag bara men nu orkar jag inte oroa mig.. Det är faktiskt bara 2 månader kvar typ och det här gott folk var mitt sista riktiga lov.. känns skumt..

Så för att orka så får våren nu stå upp mot resten av vädrets makter och ta sig fram.. så vi kan få sommar någongång.. för det är dit jag egentligen längtar...:)

och btw det är gult i väderprognoserna i tidingen nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0