äntligen lite kyla som kanske liknar vinter

Idag så började jag 8 i skolan. Det var bra länge sen vi gjorde det senast faktiskt och jisses vad det bar emot imorse att gå upp alltså. Biokemi lektionen var i alla fall intressant som de brukar vara. Därefter var det håltimme fram till 13 och under lunchen så hade vi klassreprsentanter möte med POK och Helena om vad vi tyckte om våra två första kemikurser. Det var ett helt okej möte. Vi hade inte så mycket som vi ville ändra på. Klockan 13 så började sömnpiller föreläsningen nr 1 organ kemi. Det var kanske inte allt för givande kan jag ju säga.

Efter skolan så begav jag mig in till stan i sällskap med Kalle, Cleas och Karl. Jag gick till Åhlens och HM och de andra till systemet. Jag hittade det viktigaste jag skulle ha i alla fall; ljusa strumpbyxor till nästa helg då jag ska med på Benjamins storebrors examens middag. Träffa hans familj för första gången då =S Försöker komma på hur jag ska ha mitt hår. Någon som har en idé? Köpte ett fint nagellack också =)

Imorse så var det dessutom ganska varmt i den här staden men när vi gick ut igen vid 15 så hade det blivit betydligt kaller här. Äntligen säger jag! Något väder som liknar vinter. Och jag måste bara säga att jag kan knappt gå förbi någon julprydnad i affären utan att vilja köpa den... är jag lite av ett julfreak då? Ja det kan jag ju erkänna.

En gång i månaden så påminns jag alltid av Lucky,visst tänker jag ofta på honom men just det här datumet den 13 i varje månad så unnar jag mig att få tänka på honom. Minnas allt han gett mig och vad han betytt i mitt liv. Det är idag 10 månader sen han togs bort. Jag vet att han det bra nu, betandes på de evigt gröna ängarna. Men jag hade behövt dig vid min sida ibland. Men jag vet att du alltid kommer vara med mig. Du lever kvar i mig idag. I mitt hjärta och i mina minnen. Jag kommer alltid minnas dig och det borde jag utan honom hade jag inte vart den jag är idag. Han tröstade, gav mig glädje och trygghet och han gjorde mig stolt. Min stjärna som nu lyser på himlen.

The memories remain

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0