En dag i snön

Efter en i stortsett sömnlös natt pga riktigt ont i magen så bad Benjamin mig att itta ut på morgonen så att jag förhoppningsvis skulle må lite bättre. Det var snö, vitt! Vinter! Lycka! Stämningen blir så mysig av att det bara ligger snö ute... Visst nu ser det inte allt för ljsut ut för snöns överlevnad då det ska pli plusgrader igen om några dagar även om jag hoppas på att det inte ska bli så.

Skoldagen flöt på och jag höll mig helt vaken hela dagen. Labben slutade tack o lov inte 19 utan vi var klara kl 16 istället.. Hade inte pallat till sju alltså.

Men vet ni om 1 månad så är det julafton, jag har en julklapp nästan klar eller i alla fall påbörjad. Hmm kanske dax att ta tag i det snart.. eller?
Om 1 vecka så är det första december, alltså julkalendern börjar (oddsen för att jag kommer föja den är små, liksom glömmer bort lite, men förra året så hade vi ombord på Älva mysteriet på greveholm som julkalender och såg ett avsnitt om dagen och det är den BÄSTA julkalendern ever!) och dessutom får man börja att öppna sin chokladkalender som jag kommer införskaffa! Ett måste enligt mig! 

Jag längtar verkligen efte rjulen i år, det gör jag alltid men i år. Missade ju förra året eftersom jag var ute på seglingen då, en jul jag aldrig kommer glömma och får en att ändå uppskatta sin vanliga svenska kalla jul, förhoppningsvis med MASSA SNÖ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0