Pappa

Idag är det Fars dag. Och visst jag tycker att det är något fånigt att det ska behövas en speciell dag för att man ska uppvakta sin pappa och visa sin uppskattning. Tyvärr så i många fall så är det här den enda dagen om året som ens pappa får den uppskattningen han förtjänar. Nu ska jag inte säga att jag är en av dem som aldrig annars visar uppskattning för min pappa men jag skulle samtidigt kunna bli bättre på det. Så efter idag ska jag försöka ändra på det.

Men min pappa är världens bästa om jag i alla fall får säga min mening. Även om han för det mesta när jag bodde hemma ägnade sig åt att följa med brorsan på diverse hockey eller fotbollsmatcher och det gör han fortfarande. Sällan han han vart i stallet och sett mig tävla 'även om det blev bättre under de senare åren. Ändå har jag alltid vart pappas flicka, okej jag är den enda dottern, vi är ju bara två barn men som många pappor så vill ha beskydda mig. Och det har han gjort samtidigt som han alltid litat på mig =) Alltid hämtat, lämnat, lyssnat och fixat så de gånger han inte vart på de där ridtävlingarna eller lektionerna så har han alltid sett till så mina svåra situationer löst sig. Liksom hur många gånger tjafsade vi inte under den tiden jag övningskörde...

Nu är det bara 4,5 vecka kvar innan jag åker hem för julen med undantag den 17-20 då jag åker till linköping igen och skriver tenta. Men det ska bli underbart med tid för hela min familj.

men idag är det pappas dag! Hoppas den är toppen och jag älskar dig!

/din dotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0