efter helgen kommer ångesten

Helgen har vart helt toppen. Spenderat varje dag med Benjamin sen i torsdags å har inte mått så bra på länge... Med honom kan jag slappna av, inte känna ångest över plugget och jag känner mig uppskattad, just nu är han ovärdelig i mitt liv... I lördags var det fest hos Elina, tappade dock bort min mobil efter halva kvällen vilket sög... Har nu annat nr men får tillbaka mitt vanliga under veckan.. Det som suger mest är ju att förlora alla nummer som var i.

Idag var det tillbaka till skolan som gällde. Kemin rullar på och vi har sjukt mycket den här veckan. Paniken kommer smygande och ångesten nådde nästan sin topp då jag var tillbaka i mitt korridorsrum. Har tvättat och städat vilket var nödvändigt och sedan försökt plugga lite kemi. Motivationen börjar låg och sjunker sen stadigt då jag inte fattar allt å inte orkar försöka utan bara känner mig dålig..

Sitter nu och saknar stallet och hästarna. Saknar min familj och den trygghet jag hade byggt upp i mitt liv hemma... huvudvärken är ett faktum och stressen tränger sig inpå.. Borde kanske försöka sova men ångesten i mitt bröst gör så jag vet att jag inte kommer somna...

Jag skiter i att folk säger att det inte är nått fel med att kugga en tenta att behöva skriva om osv men för mig så är det kanske det, det har inte nått att göra med att jag tycker att andra är för dåliga eller nått i den stilen utan om de krav jag ställer på mig själv utifrån mina tidigare prestationer och vad jag vet att jag borde klara av... så är det bara..

Vart ska jag hämta styrkan ifrån?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0