utan dig

utan dig gror gräset och säden i regnet, utan dig slår fröt rot, en blomsteräng blir barnens hem, en stjärna blir poesi, en sol går upp, utan dig, och jag ser allt som sker, men jag dör utan dig
utan dig finns havet, någon ler sött, en varm vind, utan dig blir allt tungt, en tom strand och havet svart, ett skrik finns, ett barn minns, och frågar mig, utan dig ett löv rörs, en fågel hörs, men jag dör utan dig
allt mörkt blir ljust snart, färger får liv, men allt blir svart, bara svart, hopplöst svart, förtvivlat svart, utan dig
utan dig slår hjärtat, kan höra min puls än, utan dig flyr tiden, utan dig finns inget, min längtan, min rädsla, jag gråter utan dig, ett liv för mig utan dig, men jag dör utan dig
utan dig...utan dig


Bland virvlande höstlöv dansar änglarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0