På svensk mark igen

Igårkväll landade jag och Beaver i Sthlm igen efter en veckas pensionärssemester i Egypten. Nej veckan fyllde sitt syfte nämligen att vi skulle vila upp oss efter 1,5 hetsig första termin på universitetet.
Förra fredagen tog vi tåget från norrköping till sthlm, var i stallet under kvällen och bodde hos mig.
På lördag morgon tog vi oss ut till arlanda och flög ner till hurghada. Veckan har sedan bestått av sol, bad, lugn och ro och mycket prat om det mesta. Vi har haft det så jäkla skönt och hur skulle jag inte kunna haft det trevligt i en bävers sällskap?
Vi var även ute och snorklade en dag och ¨vi såg Napoleon fish!!! Mycket coolt, dem kan bli upp till 2m. Vi besökte även paradis ön giftun under den dagen, med vita stränder och turkost vatten.
Sedan så har jag även handlat hem ett armband och en tavla till min och benjamins lägenhet.
Vädret under veckan har vart helt okej även om det har blåst en hel del som det brukar göra där nere under påsken. Jag är inte kalasbrun eftersom jag inte kan bli det men jag är nöjd med att jag nästa slapp alla utslag och att bränna mig (utom på en del av ryggen där jag nu byter hud som en annan orm). Så jag är nöjd med min färg.
Och det har vart helt underbart skönt att inte behövt städa, laga mat eller dylikt. Vi har typ somnat halv elva varje kväll och vaknat halv åtta av oss själva. Så himla underbart skönt.
Och nu är jag ju hemma i sthlm. Det är hur nice som helst att ha bruna ben nu när våren är här på riktigt så man inte ser ut som om man reflekterar solen. Idag har jag krattat och fixat med föräldrarna på tomten. Imorgon blir något liknande och även fika med Markus. På tisdag ska jag klippa mig och slinga blonda slingor, ska bli så fräsht att få göra det. Sen ska jag och mamma äta middag i stan på kvällen. Onsdag, åter till linköping och träffa Benjamin.
Saknar dig älskling!!!
Blir nog även en sväng till stallet under dagarna
Har kamerasladden i Linkan så bilder kommer efter onsdag.
Ha en bra fortsatt påsk nu!
Tack Beaver för en trevlig, och lyckad vecka! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0