sol och här sitter jag...

Sista rycket idag inför tentan, jag har pluggat igenom Benjamins tenta från 07 så man har lite att gå på. Känner mig rätt lugn nu. Men jag kan verkligen få panik. Ni vet man känner okej jag har pluggat en hel del nu men sen så kommer en uppgift som man inte fattar riktigt, man tar bok och anteckningar till hjälp och fattar fortfarande inte riktigt. Då blir jag arg, sur och bara så jäkla nedstämd. Som om hela tentan kommer skita sig och jag inte kan alls. Jag vet ju att det inte är så men det känns så just då. Och jag vill vara bra, jag vill klara mina tentor, känna mig duktig och känna att jag klara de mål jag sätter upp för mig själv. Jag vet ju att jag kan klara tentorna om jag bara pluggar och det SKA jag göra. Och nu har jag gjort det.

När Benjamin kom hem så gick vi ut i solen, jag för att plugga och han för att pyssla lite med Obi men det tog inte lång tid tills Obi vart trött av allt jagande av bollen och Benjamin kände att han inte hade något att göra. Jaha, då går vi väl in då så han har nått att göra så får jag inte dåligt samvete av att släpat ut honom. Klart jag kunnat vart kvar ute men var så irriterad då. Jaha, så kommer vi in, jag pluggar vidare och han går å lägger sig!!!! Kan man inte bara sitta ute och vila! ÅHH!!!!! Jag blir så störd på det, hatar att sitta inne när solen skiner ute! så ska man inte göra man ska vara ute och njuta av värmen.

Så nu ska jg gå och köpa glass och lite till tentan så det så. Helt själv i protest! Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0