träning och god mat

jag har pluggat på riktigt bra idag. Känner mig lugn inför tentan, sista rycket blir imorgon.

På kvällen har jag tränat aerobics. Var ett tag sen, var ny koreografi idag. Den var helt sjukt bra och rolig och jag öste på som bara den. Svetten rann och jag kände mig riktigt glad.

Jag vet hur det är när man vill börja träna, kanske få bort de extra kilona eller i alla fall bränna fett så här inför sommare, eller varför inte bara bättra på sin kondis. Hur ofta försöker man inte med att börja springa. Försöker sig på ett löprunda i spåret i för högt tempo och tycker allt är skit efter 10 min. Så har det alltid vart för mig. Jag tycker inte om att springa och jag är inte bra på det heller. Speciellt inte på våren med all pollen som gör det svårare att andas. Nej, när jag flyttade hit bestämde jag mig för att jag måste göra nått eftersom jag inte skulle ha hästarna längre. Så jag skaffade mig träningskort. Inte för att gymma, för jag vet inte vad jag ska göra där, och jag vill inte bygga muskler jag ville få bättre kondis. Började då gå på pass och det var skitkul och visst var det svinjobbigt. Men vad som är så himla bra är att när det är 2h kvar tills passet börjar då kan man inte avboka sin plats längre; alltså får man välja på att gå dit eller få en prick (efter 3prickar måste man betala okej bara 40:- innan man får boka sig på pass igen) . Men för mig blir valet självklart även om man inte känner för att gå dit, man går helt enkelt. Liksom när man tänker springa, så tänker man äsch jag gör det imorrn, så blir det inte nu! Och nu älskar jag att träna, jag känner mig glad och kondisen har blivit bättre. Så klarar ni inte att ta er ut i spåret: gå på pass och peppas av alla andra där och ha riktigt kul. Finns något som passar alla!!

Nu har vi ätit fläskkotlett och potatisgratäng. Hittade kotletterna för 35:- på konsum eftersom de gick ut idag =D

Nu ska jag se vidare på Grey´s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0