Premiären avslutad

Nu är premiären på systemet avklarad och sura pengar gick ut från mitt konto. Man lever ju inte med något överflöd direkt som student.

Faktiskt något som jag tänkt på. Alla stora bloggar som bara skriver om shopping, festande och allt annat där pengar spenderas till höger och vänster. Allt för att detta är det man vill läsa om i dagens bloggvärld. Okej det finns undantag som bekräftar regeln, men som alla undantag så är de inte många.

Jag menar nu att jag aldrig skulle kunna köpa kläder eller andra prylar var, varannan dag för att visa upp i bloggen. Mina CSN pengar som jag får genom mitt pluggande går till mat, hyra, el och kurslitteratur (och självklart en del kläder och festande).  Okej nu är det ovanligt billigt att festa i Linköping på studentställena men fortfarande denna jäkla prylnoja som idag finns i bloggvärlden är enligt mig helt STÖRD!

Även om jag hade massa pengar så skulle jag inte vilja använda dem, jag skulle spara, jag skulle vilja känna på det "riktiga" studentlivet där pengar är knappa och man får hushålla. Tror det är förbannat nyttigt att lära sig och att det är något alla skulle behöva, även storbloggare.

Idag finns det många som har bloggen som sitt "yrke" eller vad man ska kalla det. Tycker att det är bra om man lär sig göra annat utanför bloggandet. Sen egentligen hur bra är det att 15 åringar har väldigt mycket pengar för att vara i deras ålder. Tänk den dagen det blir knapert...

Jaja snart kommer Beaver hit då blir det färskpotatis och kött =D MUMS!!!


Är det alltid bra att ha pengar att använda hur man vill, när man vill?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0