Helt slut

De två senaste dagarna har verkligen sugit musten ur mig. igår hade jag skola kl 8-21... I och för sig så var fågelskådningen jättemysig. Vädret var verkligen toppen och det kändes som en riktig sommarkväll för första gången på länge. Vi såg havsörn, fiskgjuse, tornfalk, lappuggla och andra småfåglar. Dagen har även idag vart fylld av djur och även imorgon. Morgondagen startar redan 06 med fågelskådning.. 

Sen ska jag hemhem till sthlm vilket innebär att jag idag städat i hela lägenheten. Ska ta en dusch innan jag ska lägga mig.  

Idag släpptes hästarna på betet också. Måste vara den bästa dagen om året för både dem och dem som är med och släpper. Man blir inte mycket lyckligare än när man får se dem galoppera iväg fulla av lycka och frihet. Ska dit och hälsa på dem massa i sommar. Nu har jag ju bil också så det blir lättare än när man fick ta buss och sen gå typ 5km. Ska nog tvinga med Benjamin när han är i sthlm också. Skam om han inte träffat hästarna och ska man träffa dom så är det på betet. Kommer dock ihåg senaste betessläppet jag var med på 07 med blandade känslor. Det året hade Lucky åkt direkt till betet från Pytt eftersom han vilade från sin hälta. Kommer ihåg hur han kom upp för att häsla på de andra hästarna och att Eva ville se honom trava för att se om han inte var halt längre. Sen säger hon bara nej.. och jag ser hur han haltar. Det var ett sting som gick genom mitt hjärta. Började inse att det såg mörkt ut. Han hade vart halt sen mars och på vintern togs han bort. Jag saknar honom så mycket i mitt liv.

Har även som mål att hälsa på en viss fölunge och ett underbart sto inom kort.




Luckys sista bete innan han fick komma till de evigt gröna ängarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0