Mer insekter

Tillbaka i skolan igen den här veckan för att ha faunistik. Det kommer inte bli en nådig vecka fram till torsdag då jag ska hem till sthlm.. Imorgon är vi schemalagda 8.15 - 21.00 för att vi ska till ett naturreservat och titta på fåglar på kvällen. Under dagen har vi haft föreläsning på fm, och sedan efter lunchen så gav vi oss ut universitetet för att fånga insekter. Vi hittade faktiskt en hel del. Dem små som hade dött redan av etylacetatet var sjukt pilliga att klistra upp.

Måste packa också på onsdag inför att jag ska åka hem. Så himla svårt att packa eftersom jag ska vara 2v i sverige och sen 2v i frankrike. Här lär det ju vara "svensk sommar" vilket innebär jeans och andra lite varmare kläder. I frankrike lär det vara över 30 grader och sol. Jag klagar inte...

Tog även en promenad idag. Vart riktigt fint väder på kvällen. Sommaren gjorde sig påmind faktiskt. 


En sådan här liten rackare har jag fångat idag. Dem kryper på alla gångstigar i skogen just nu så om ni kikar ute så lär ni se en. Har dock inte klistrat den än eftersom den måste ligga med etylacetatet över natten för verkligen dö.

nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen

Gonatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0