Hemkommen från landet

Igår anordna vi i 4v vår första riktiga sak. Vi hade vår vårpicknick. vädrets makter stod på vår sida och solen sken trots regn idag och i förrgår =D. Den första utmaningen var att släpa en jättegrill som hade punka på båda hjulen från förrådet på VTI. Men med gemensamma krafter så gick det finfint. Resten av picknicken gick toppen utom att vi sjöng lite fort på gycklena ibland. Dock kan man ju inte lyckas sådär perfekt från början. Vi har nu en underbart bra start inför vårt festeriår. Vi kommer få massa kul tillsammans och alla med oss =D

På kvällen blev jag upphämtad av Mia. Hon, jag, Kim, Elina och Johanna åkte till Mias morfar 1h åt det södra hållet härifrån. Väl framme grillades det trots att kl var 22. Var uppe med tuppen imorse också (nästan i alla fall) för att vi skulle rida innan hästarna skulle användas till programridning på em. Ja red en söt liten sak (ca160 i mkh) som hette Bright Knight aka Nicke. Vi red lite inne först och då var han allt en seg liten rackare sen tog vi oss ut i skogen en sväng där vi undslapp regnet och prickade uppehållet. Han vart pigg och busade lite ute med några små bocksprång. Så söt!! Jag saknar ridningen! Sedan fick vi göra vår plikt och mocka också. Men gjorde absolut inget.

Bilen rullade på Linköping igen vid 15. Sitter nu hos Benjamin. Svintrött. Marie och Niklas är här och ser på film. Jag hade helst få ensamtid med Benjamin (vilket han vet så jag är lite bitter). Dessutom ser dom b-filmer, såg dem första 5min innan ja nästa spydde på det. Har istället såhär en fredagskväll läst 2kapitel i botanik boken, alltså pluggat inför tentan. Ja nu sitter jag mest och väntar på att dem ska gå så jag får sova. Har ju suttit i sängen och pluggat och annat sen kl 21 typ.. Jippie.. eller inte.

Imorrn kommer mamma och pappa hit. Det blir mys. Jag ska träna lite golf och sen ska vi äta middag ute=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0