låt det ta slut

Nu vill jag ha sommar! Jag vill vara ledig, ha sol, få bada, grilla och umgås med alla som jag tycker om.

Jag vet att jag i juni kommer sakna stallet mer än någonsin. Det är den bästa tiden varje år. Att rida i hoppgruppen på fredagkväll i det varma, kvava ridhuset så man svettas som en gris. Att sen kunna släppa hästarna i gräshagen och se dem små liven vara super lyckliga. Att få bada i äckliga ösbysjön och kunna ta en sen kvällspromenad med hunden till hagen och titta på hur bra hästarna har det i solnedgången när de betar. Jag kommer sakna att rida ut på Careful i gräset och lyssna på fåglarna, att stå och mysa i solen.

Istället sitter jag här. Har statistikdugga senare idag. tror det kommer gå vägen. Sen är det bara botaniken kvar. får vara ledig en vecka innan sommarkursen drar igång, tack o lov. Undrar lite hur det är med Curf hon ska ju föla på tisdag.

Ibland undrar jag om jag gjorde rätt. Eller jag vet att jag gjorde rätt som började plugga men det gör så förbannat ont att sakna det liv jag älskade. Att sakna mina vänner och djuren. Mina år från högstadiet fick hästarna en central roll, den centralaste rollen. Det gick ut över min familj ibland och min dåvarande pojkvän på gymnasiet. Men vet ni nu bryr jag mig inte, för dem åren var dem bästa. När jag kände att jag kunde något, var uppskattad och fick vara mig själv till 100%. Jag saknar det.

Men inte tid för att vara bitter. Måste plugga.


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0