Vad händer sen

Jag har såhär efter snart ett år på universitet börjat undra vad som händer sen. När man är klar med plugget, lågkonjekturen förhoppningsvis har vänt och man påstås ska hitta ett jobb. Gör jag rätt?? Det har jag undrat de senaste dagarna. Har funderat på om jag valt rätt. Har så mycket jag skulle kunna jobba med och har insett att efter mina 3år och en kandidatexamen har ganska mycket som jag kan göra. Jag menar jag kan gå kvar läsa en master inom etologi, jobba på zoo efter det eller forska. Jag kan också läsa en master i miljö och hälsoskydd med extra inriktning mot djurskydd. Jag menar då blir jag ändå något. Jag får se. Mycket möjligt att jag tar ett år efter mina 3 och jobbar och reser.
Kanada lockar mig. Vancouver, valsafari kanske volontär på någon marinstation där.

Jaja mycket finns det att fundera på nu vet jag att jag måste cykla till Ryd. Hämta lite säker inför torsdag när vi ska åka och rida och sen är det gyckelträning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0