Vaccinering eller inte?

Den stora frågan just nu: Vaccinera sig på svininfluensan eller inte? Jag ska vara ärlig, jag har vart emot det hela tiden, om man inte är i riskgrupp. Jaja risk att smitta andra och så vidare men jag tycker det är så förbannat fånigt att spruta in en massa saker i en själv. Låt kroppen sköta sitt liksom.
Men idag ringde mamma och var orolig över mig eftersom jag har haft andningsproblem, inte ren astma men vissa problem när det är pollensäsong. Så är jag i en riskgrupp eller inte. En riskgrupp är astmatisker då viruset sätter sig på luftvägarna ibland. Så ska jag vaccinera mig eller inte?
Mamma skulle ringa min husläkare som har haft koll på mig sen jag var liten och höra om jag räknas till riskgrupperna. Gör jag det så kommer jag nog pallra mig till en vaccinering och ta risken med detta osäkra vaccin.

Anyhow idag började månaden med hänglsena. =P Och det snöade =D=D=D=D=D weeei! Jag blir alltid som ett litet barn när första snön kommer. Men nej nu måste jag plugga.


Visst är det mys med snö?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0