Lite av varje

Vår mini roadtrip var riktigt trevlig igår. Var skönt att få komma iväg en dag och bara få göra något annat. Dessutom så fick vi god middag och en glad vovve med oss hem.
Vägen hem var mindre trevlig, man kan säga att sträcken mellan Laxå och Askerssund inte är rolig att köra i mörker. Skog, inga lampor, inga reflexer. Nej det var rätt läskigt. Det gick bra och jag var glad att älgar, råddjur och annat vilt valde att stanna i skogen.

Sitter och tittar på Animal Cops och fast jag vet vad man får se så blir jag lika förbannad varje gång. Det värsta är att det finns liknande situationer i Sverige och att det inte finns någon vettig organisation för det. Det svenska djurskyddet är under all kritik idag och sen det flyttades till länsnivå så har färre kontroller gjorts än på flera år. PINSAMT är det. Jag vill ägna mitt liv åt att våra djur som vi tagit ansvar för ska må bra. Ska leva värdiga liv och inte vanvårdas.


liten Matcho <3

Kommentarer
Postat av: Beaver

Vad menar du med favorit i repris Castor? =D

2009-10-14 @ 14:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0