Livet har många vägar..

... det är bara så jobbigt när man inte vet vilken man sak välja. Just nu håller vi på att göra våra val av kurser inför nästa termin. Alltså så börjar man bestämma sig mer och mer för vad man kommer utbilda sig. Vad vill jag bli? kommer jag ångra mig? Är det verkligen det här jag måste läsa?
Alltså det här med kurser, poäng, tillgodoräknande och behörigheter är en riktig djungel. Nu tror jag att jag i alla fall börjar få en bild över min framtid.
Ska läsa klart dem här 3 åren på LiU (ska byta ut molekylärgenetiken i 3an) men annars blir det så. Ska sedan ta ett år ledig, eller ja kanske plugga en distanskurs på halvtid och jobba samtidigt. Sen resa, vill tillbaka till Australien och till Kanada.
Sen blir det ett masterprogram, antagligen i Uppsala på SLU. Animal science (måste bara se att jag får ihop förkunskapskraven dit, alltså maila snarast!) eller ERASMUS programmet animal breeding and genetics. Då blir det ett år i två olika länder, men vi får se.

Som sagt det finns många vägar, dimman är tjock, tunneln lång men jag ser en gnutta ljus en smula lättnad och några pilar att följa. Men är det tillräckligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0