nej vet ni vad

Jag blir lite irriterad, egentligen vet jag inte varför jag bryr mig men nu gör jag det i alla fall.
Runt om i detta avlånga land så sitter det ett gäng blondiner som skryter om hur mycket pengar de tjänar på sina bloggar. Ja visst bloggen är som ett jobb osv. Men på riktigt när du är 15 år och skryter om hur mycket pengar du får, kanske 20.000 som mest på bloggen och dessutom verkar nöjd över att du knappt sätter din fot i skolan ja då blir jag upprörd.
Om 20 år så ska du ha ett jobb och tro mig då räcker inte din blogglön för då kommer du behöva betala hyra, mat, el och en massa andra räkningar. Då kan man inte shoppa upp pengarna. Så vad gör deras föräldrar? Hur kan man inte ta ansvar för sitt barn när man märker att det liv man lever går ut över skolan. Det är deras ansvar! Kan dem inte fatta att deras barn behöver en utbildning. Idag kommer du i princip ingenstans utan det. Och herregud dem går inte ens på gymnasiet.
Men sitt ni och skryt om er pengar när vi sitter här och tentapluggar och lever på dem sista hundralapparna på våra konton innan CSN kommer på fredag. För det är vi som kommer rädda era små rumpor i kylan när ni lever på a-kassan. Då blir det våra skattepengar och vårt slit som rädder dem!!
Ändå är jag så sjukt nöjd för jag är säker på att vi mår så j*vla mycket bättre om dem. Vi har underbara vänner, roligt och vet att vi gör något vettigt av våra liv.

Nu menar jag inte att alla storbloggare är så här men jag tror alla vet vilka jag menar!


så här bra mår vi tillsammans!!! (ja Linus du räknas inte =P )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0