en ekolog dag

Idag har vi haft exkursion hela dagen. Började med ösregn vilket inte var okej men det klarnade så småningom. har i alla fall haft asnice uppgifter, mätte temp, salinitet mm sen så fiskade vi lite växtplankton och tog vattenprover. Vi ska fixa med det imorgon på labb. jag är helt lycklig över att jag slipper sitta och artbestämma massa djur och växter, okej med undantag för vissa plakton men det är ok.

Sitter och grämer mig över referatet men har hittat checklista, artiklar och hur man skriver källorna så det känns bra. Nu ska jag läsa och skriva mitt referat tills på fredag. Har antagligen tok failat på duggan också där vi fick en text som vi skulle korrekturläsa. Missade helt sånt som punkter och annat fånigt =p Jaja blir väl gör om gör rätt.

Har btw färgat håret också. Fick hjälp av Marie som är här och spelar med Benjamin. Hon fick mat som tack. har iaf färgat min utväxt. Blev nöjd. =D

Ska snart gå å lägga mig och läsa min bok. Läser twilight, har helt missat den serien. men sprang på pocketen på engelska i sthlm när jag skulle köpa bok till Benjamin. Den är iaf sjukt bra!!! Men är glad att jag inte läst den på svenska för kan tänka mig att den inte är lika bra då. Alltså alla böcker är bättre på originalspråk. så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0