Dubai

Nu ska jag försöka mig på en liten sammanfattning av veckan i Dubai.
Planet lyfte från arlanda förra fredagen vid 10-tiden, mellanlandade i Wien och där vart det en försening på 3h. Vi var framme på hotellet cirka 02 lördag morgon. Hotellet vi bodde på heter Jebel Ali hotel och ligger ca 40min från Dubai city.
Superfräsch hotell med egna pooler och sandstrand. Många dagar spenderades i solstolen och i havet, några dopp i poolen också. Vi hade mellan 30-35 grader varje dag, ibland lite disigt men ingen större uppståndelse kring det.

På onsdagen åkte vi på ökensafari. Vi var 6 stycken i varje jeep som begav oss ut på en tur över sanddynerna. Ibland så såg man bara himmel, ibland bara sand. Riktig häftig upplevelse måste jag säga, värsta åkturen! Vi stannade ett par gånger på vägen för att bland annat titta på solnedgången. Slutmålet låg ute i öken där det vart middag, på marken på kuddar, kamelridning, hennatatuering, magdans och vattenpipa. Helt klart något jag rekommenderar för de som ska åka dit.



I torsdags åkte vi in till stan för att bland annat kolla på det nybyggda tornet, världens högsta, där det dessutom ligger en stor damm typ, som har värsta ihopsatta fontänspelet var 20 minut. Går inte riktigt att förklara men galet var det. Vi åt middag på en italiensk restaurant. Under dagen besökte vi även Atlantis hotell ute på Palm Island, en ö uppbyggd som en palm, det hotellet var galet stort och fint. Hade värsta akvariet, helt klart ett ställe där jag kan spendera någon stor händelse.



Begav oss hem på natten mellan fredag och lördag och ja sen var det slut på det roliga.

Kommentarer
Postat av: elina

men sara då! det är ju en dromedar! :D

2010-04-12 @ 17:28:38
URL: http://elinets.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag vet Elina, men dom sa konstant camel där nere så föll väl för grupptrycket tillslut

2010-04-12 @ 20:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0