ge mig ledigt!

Jag står med skolarbete till upp över öronen, känner mig stressad och gör allt för att hålla mig flytande, för någon direkt ljuspunkt i min vardag finns det faktiskt inte. Det enda jag siktar på nu är sommaren, sommarlov och få slappna av, jobba med konfirmander, mysa med careful och hästarna på betet. Någonstanns hoppas jag att också jag ska få uppleva den där sommarromansen som kanske kan bli något mer. Jag saknar känslan av där kärlek var lycka, inte bara svek och besvikelse, för det suger och gör förbannat ont. Samtidigt är det upp till mig att våga släppa in någon igen, just nu lägger jag benen på ryggen så fort jag känner av risken för att mina murar ska falla. Det blir inget, inte än på ett tag... jag tror inte jag orkar det, nej utan ge mig sommar och en ny snart.

Jag ska ta tag i min rapport med hopp om att kanske kunna få lite ledigt imorgon em. Sedan är det sista gången på salsan ikväll...

Har även fått veta att han jag hade som konfapräst ska vara präst på lägret jag ska jobba på i sommar. Det ska bli askul, har aldrig jobbat med han utan bara konfats av han själv. =)


sommarbild på hubbe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0