Sjukt bra helg

Helgen har jag spenderat i sthlm. Huvudorsaken till att åka upp den här helgen var för att åka på DÅM (distriktsårsmöte för svenska kyrkans unga i stockholms stift) som ombud för min lokalavdelning som är Danderyd. Men eftersom jag ändå skulle till sthlm så passade jag på att boka biljetter till The Last Bounce på fredagkvällen. Åkte upp i sällskap av min kära sambo Cajjo och mötte hennes vän Sanna. Vi hade ståplats precis vid scenen och det var helt fantastiskt! Skrek sönder halsen och knät var svullet efter med det var så värt det!
På lördagmorgon bar det av ut till Graninge och möte som pågick från 09-19.30 med avbrott för lunch, middag och en workshop. Mycket kom upp och det var en omtumlande, givande dag med mycket engagemang. Riktigt kul. Blev efter dagen tillfrågad av flera om jag kunde tänka mig att sitta i distriktsstyrelsen men nej, jag bor lite off annars hade jag lätt vart på. Fritid och mässa på kvällen sen och det var mycket känslor som väcktes, jag märker själv hur mycket jag saknar sammanhållningen och lugnet i kyrkan.
Mötet fortsatte på söndagen 09-17 och sedan vart det hemfärd. Allt jag kan säga är att jag brinner verkligen för SKU (svenska kyrkans unga) och jag saknar allt det jag vet att jag tillförde där. Helgen fick mig även att inse att min tro är extremt viktig för mig, det är först nu jag börjar inse att den gör mig starkare än vad jag hade vart annars och jag är stolt över det!
Avslutade med att gå på Bounce igen i söndagskväll med mamma. hade riktigt bra sittplatser den här gången och fick se hela koreografin och allt på annat sätt. Tårarna rann båda kvällarna och ni som inte var där ni missade något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0