Dejt?

Jag pratade lite med Emma idag. Och vi kom fram till att de där amerikanerna är inte så dumma när det kommer till vissa saker, till exempel dejtandet. Det är ju inget som är direkt vanligt eller direkt vedertaget i vårt avlånga land. Och i detta nu hade det passa mig väldigt bra om det var det. För faktiskt, hur nice vore det inte om man nu spanat in en person och inser att men den här personen skulle jag vilja lära känna lite. Och fråga om man kan fika, äta en middag, ta en promenad, helt enkelt gå på en dejt. Men nej i Sverige där ska man typ festa ihop för att lyckas prata med varandra och skapa en kontakt som sen kan hålla i sig. Första steget till att ses privat får ske först när man pratat lite på jobb, i skolan eller på fest. Men om man inte har ett sånt tillfälle, om det dröjer och man inte har tålamod och dessutom vill veta direkt om personen är nått? Ja då hade en dejt suttit fint.

Jag menar jag kan se framför mig idag hur ansiktsuttrycket skulle se ut på en person om man frågade om dom ville gå på en dejt, man skulle typ få ett asflabb eller en hängande haka som svar. Ska det vara så?

NEJ! Mer dejtande åt det svenska folket! =D


Kommentarer
Postat av: emmaa

bra där!

2010-02-16 @ 16:33:52
URL: http://emmaa.2u.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0