If today was your last day

Jag kom hem för en stund sen från stan. Åkte ner för att fylla på alkoholförrådet inför imorgonkväll och kommande kväll. Nån som är intresserad av vad det blev? Nej skulle inte tro det.

Spenderade lite av eftermiddagen hos *****, det var trevligt som alltid. Så himla skönt med en människa som man kan skojja, skratta och prata med trots att de senaste gångerna vi pratat har jag vart full och ja otrevlig, mest pga besvikelse. Han kommer i alla fall flytta till hösten. För att plugga i lund eller göteborg. Det suger enligt mig. Verkligen. Jag förstår varför, klart utbildningen går först men om jag ska vara självisk så tycker jag att det suger. 

Detta har nu satt mig i ett dilemma. Hålla käften och ta vara på vår vänskap, fortsätta ha riktigt kul ihop och bara köra på och samtidigt bära mina "riktiga" känslor för mig själv. 
eller
Säga som det är, riskera att vi tappar vår vänskap och ändå tvingas ses på jobbet vilket kanske blir superkonstigt, (visst jag vet att man kan fortsätta vara vänner men det blir aldrig samma sak) och på kuppen kanske bli galet sårad.

Då ställer jag mig frågan hur skulle jag vilja om jag var den andra parten, jag skulle vilja veta sanningen, men jag är rädd, rädd för att släppa ut mig. If today was my last day... Då skulle jag säga som det är jag skulle säga allt, vilja att han skulle veta.

Jaja jag ska fixa lite och äta nu och hoppas att Claes makar sig hit snart 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0