Utmattad/rastlös

Jag är psykiskt utmattad. Hjärnan går i 180 hela tiden, utom när jag sover kanske. Skolan, plugga... borde verkligen, men ändå försvinner dessa tankar långt bak bara för att konkurreras ut av andra egentligen helt värdelösa tankar. Jag borde plugga, men jag orkar inte, min hjärna orkar inte. Känner mig konstant trött nu, som jag skulle kunna sova hela tiden, samtidigt är min kropp uppe i varv, vill inte sitta still.

Måste verkligen börja med mina fina listor igen. Vad jag ska få pluggat liksom. Ska sova snart så jag orkar vakna imorgon och se på hockeyn och plugga innan skolan kl 15. Det ska jag hinna. (måste hinna!)

Måste göra mig av med detta svarta moln som hänger över mitt huvud. Som stänger in hela mig, och som bryter sig in, som gör mitt hjärta tungt. Men jag har svårt, svårt att släppa ut. Jag vet att jag egentligen behöver prata ut, eller bara få öppna upp. Jag hatar att göra det, tycker det är läskigt, svårt och jobbigt. Jag gillar inte att blotta mina svaga sidor. Är inte sån jag ser mig själv. Istället stänger jag in det. Står stark!


Här skulle jag vilja vara nu, eller ja i alla fall om det var samma väder som på bilden : Taizé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0