öppna kort

Är precis hemkommen från filmkväll hos Elina med Johanna och Gustav. Det var trevligt. Fick nästan alla tankarna i mitt huvud att lugna sig för en stund.

Men allvarligt... Jag är rätt impulsiv när det kommer till att säga vad jag tycker (om det inte är pinsamt) och framför allt så om någon märker att jag är irriterad eller frånvarande och frågar vad det är, då säger jag det. Men jag är trött på folk som bara drar sig undan som inte vågar öppna käften och vara ärlig. Spotta ur sig sanningen. Jag menar det är först då som man ser vilka sina riktiga vänner är. Den där personen som man ena dagen har förbannat och nästa dag efter ett missat samtal ringer upp och godtar en ursäkt. För är inte det, det viktigaste att man kan förlåta, förstå och försonas. Även med dem man inte känt så länge. Det visar snabbt vad det är för person. Jag tror inte på relationer av någon form där man inte kan vara ärlig och ta problem med varandra. Så öppna kort folket!

Nu ska jag krypa till kojs och sedan så väntar tvätt och plugg imorgon. Jag ser inte fram emot det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0