Tiden

Det här med klockan är väldigt spännande. Just nu känns det som klockan typ är 23 eller nått. Jag är helt slut och det känns som jag vart uppe hur länge som helst. Men nej ska ta mig en dusch så jag orkar plugga lite till. Har i alla fall läst ett kapitel i evolutionen, blir lite statistik sen.
Har även börjat kolla lite på kurser jag kan läsa till hösten. I och för sig så lockar animal physiology, men annars ligger en djurskyddskurs på listan tillsammans med en kurs i rovdjuren och människan och även en kurs om vallfoder. Jag vet inte riktigt hur det blir.

Har även kikat lite på tvn. Skulle kolla på sammandraget av världskupphoppningen från schweiz. Dock vart det försenat pga av vm-finalen i bandy mellan sverige och ryssland. Det vart förlängning och Sverige vann tillslut. Så inte mig emot. Aja hela sammandraget visas imorgon kl 13.50 men såg ändå det lilla som visades. Svante Johansson och Saint Amour slutade trea. Kul att se att en sådan liten häst (i ett sånt sammanhang) kan slå sig in på världseliten. Lite till poäng så kommer Svante rida finalen. =)

Inser varje gång jag kollar på hästar eller är hemma hur varmt de där djuren ligger mig om hjärtat. Och hur mycket jag egentligen vill jobba med dem. Så ska spana efter lite kurser i hästhållning. Men aja dusch var det nu.


Carefuls föl. Världens gullunge. han är supersocial och kelig. Blir förhoppningsvis en sväng ut till honom  och Curf nästa gång jag är hemma. Och har jag riktig tur spenderar jag en stor del av min sommar hos dem. Jag var som sagt välkommen att bo och hjälpa till där i sommar om jag ville. De har ca 4-5 ston som väntar föl så skulle vara fantastiskt. Och Ove är såååå duktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0