Careful <3

Var ute hos Careful och liten idag. Han har även fått ett namn nu: Prosecco efter ett vin tydligen. De mådde bra båda två och han var riktigt påstridig och jag fick inte vara ifred mycket när jag var där ute. När han inte fick uppmärksamhet så utdelades det diverse bett och nafs i mina kläder. Careful fick så mycket tid som möjligt och jag plockade ut ett antal karborrar ur hennes svans i alla fall.

Fick även veta vad som är planen för deras framtid. De ska flytta till Tyskland när Secco blir 5 månader (oktober) och inte är helt avvand. Där ska de gå. Secco vet jag inte riktigt men han ska väl utbildas så småningom och Careful ska användas som utbildningshäst. Jag håller alla tummar för att hon håller som det.

Även om jag vet att de kommer få det bra så känns det fruktansvärt tungt att veta att hon mer eller mindre kommer försvinna helt ur mitt liv om några månader. Det sista riktiga bandet.. Min klippa och mitt hjärta. Alla vänner och kärlekar i världen kan inte ersätta henne. Det bara är så. En del av mig som tar slut känns det som. Jag önskar och hoppas av hela mitt hjärta att hon ska få det bra och få leva så länge hon får vara frisk.


Careful och Prosecco

Liten =)

Älskade häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0