betessläpp

Vaknade aspigg strax efter 9. åt frukost i lugn och ro och åkte och handlade lite. Sedan bar det av till stallet. Vart några timmar att slå ihjäl där nere, men det går ju alltid och sedan började vi köra hästarna till betet. Vart ett antal vändor från där vi parkerade ner till hagen så dagens motion är ju avklarad. Vädret var helt klart på vår sida, dock kanske inte vätske intaget var vad det borde. Efter nästan 7h hade vi klappt iväg 36 hästar och ponnysar. Lite middagsrast på 2h gjorde att det vart lite dötid. Det är så himla mysigt att se de strosa iväg i gräset, skutta lite och njuta. Det är de så himla värda efter året. Jag menar alla behöver ju semester någongång. Imorgon åker de sista 9 till hagby och 5 ston till Pytt. Jag ska inte vara med då eftesom jag får det bästa besöket man kan tänka sig imorgon =D Men det blir till att hälsa på dem i alla fall en gång i sommar!


Hubbe är precis släppt på betet av moi!

Jag och den största och vildaste ponnyn (Lilla Gubben) i hela stallet (eller inte!) på väg till hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0