oviss framtid

Trots att det inte var så många timmar sedan jag skrev har mycket hänt. Mycket snurrar i min hjärna just nu. Jag och pappa åkte i alla fall till gården i Brottby och kikade runt lite på korna som gick och betade och likaså lammen, även suggorna och deras kultingar var ute och betade och njöt i solen och leran. så vi handlade hem lite kött därifrån. Bra djurhållning det blir man lycklig av =)

Åkte senare till stallet. Alltid mys att komma dit och bli varmt mottagen. Pussade på den finaste ponnyn och på Ruter. Sedan har jag stått med under hoppgruppen och bara hängt som i gamla tider. Helt klart värt. Kommer bli mer tid där nu efter att jag är hemma från linkan. Kan även meddela att det inte kommit något föl idag. Careful har inte ens fått vaxproppar på spenarna (som brukar sätta sig någon/några dagar innan fölning), så om kanske en vecka trodde Ove.

Har fått besked under kvällen att en person som jag tycker väldigt mycket om har drabbats av en allvarlig sjukdom. Kommer med respekt av denna person inte skriva ut något namn eller något som den kan förknippas med. Kan "lugna" folk med att det inte är någon i min familj eller släkt, men ändå. Oavsett så vet jag inte hur hösten kommer se ut nu. Det får visa sig vart jag tar vägen och hur jag och den här personen känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0