Tävlingsdagen på Lidingö

Efter uppstigning 05.45 så lastade vi 06.45. My Way gick supersnällt in trots att det var mörkt och ruggigt ute efter att Othilia hade visat vägen. Dagen har annars vart riktigt fin. Har haft MW ute hela dagen för att inte riskera ev bråk vid lastning så eftersom jag har hållt häst hela tiden när Anna inte satt på så var jag glad att solen var framme och att han var from som ett lamm (tillskillnad från Cantos som alltid ska hitta på det ena och det andra och gå på upptäcksfärd med mig i släptåg). Tyvärr vart det lite rivningar under dagen men man kan inte vara bäst från början. Ridskolelaget hade allt som allt inte sin bästa dag men 2 placeringar i förklassen genom Johanna och Travis och Josse och Steicea. Sen höll Johanna så klart nollan i laget (den enda) och red snabbare än blixten och säkrade därmed en finalplats till laget den 14 nov! =D För privatlaget gick det desto bättre, klart förtjänat efter en kämparinsats av LoJo och fina rundor av resterande lagmedlemmar. Man måste ändå bli impad av Carre 20 som hoppade som en klocka idag. Nicke och Becca var säkerheterna själva =). En tredjeplats slutade de på!

MW lastades snällt in i lastbilen igen innan omhoppningen och då fick även jag i mig lunch efter ca 6h utan mat. Riktigt nice. Trist nog hade han haft en jobbig färd hem och var helt dyngsur av svett och skakade när vi kom till stallet så lite promenad i lilla manegen för att lugna flåset och sedan fick han rulla sig (mkt uppskattat). Avspolad och med täcken fick han gå ut i den sista solen i paddock med vännerna. Hoppas han tycker att det är ok att åka lastbil nästa gång också, för min skulle får han gärna följa med igen, även om jag saknade charmtrollet Cantos lite som jag och Anna nu tycker ska ha ett nytt täcke.

Min kamera hade inga batterier så inga bilder har jag. =(

Nu har jag pluggat och är dödstrött. Ska pyssla om hunden lite med öronrensning och kloklippning. Saknar Rikard supermycket. Usch, det suger att sova ensam, tur att min säng här är skönast i hela världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0