Rid-vm

Rid-vm har precis dragit igång. Svenska dressyrlaget gjorde inte sin mest fantastiska insats kanske men Minna Telde ligger på 68.000% och är antagligen precis på gränsen till att kvala till den individuella delen. Jag håller tummarna nu när det bara är några ryttare kvar. Guldet i lag-dressyren kommer inte helt oväntat gå till Nederländerna med superduper fina hästen Totilas.

Dock så var det faktiskt så att en ryttare från Nederländerna diskades under fm så hennes häst blödde ur munnen, och hästar får inte blöda på ridbanan. Dessutom verkar hästarnas munnar och sidor kollas när de kommer ut så att ryttarna inte ridit för hårt. Mycket bra måste jag säga. Hästarna i första hand! =D. Men med tanke på morgonens händelse, det var typ så att det droppade blod ur munnen på hästen, och faktiskt, det kan inte på något sätt vart ryttarens fel, för oavsett hur hård man är i handen så blöder det inte så mycket, så antagligen har hästen lyckats bita sig i munnen (typ tungan) under programmet.

Men detta är det jag fördriver tiden med på mina lediga kvällar och under väntetiden på labb. Imorgon ska jag dessutom ignorera min hosta och gå och träna, det riktigt kliar i mina muskler =)

Nej nu ska jag börja göra mig i ordning, Imorgon väntar nya små kycklingembryon att räkna hjärtslag på, tack o lov att de vi tittar på bara är 4 dagar, så det är bara typ ett pyttepytte hjärta och lite blodkärl, medan de som läser master, molekylärfysiologi i labbet bredvid har kycklingar närmare 3 veckor som de tar ut och som sprattlar å saker, jag är inte emot det men nej jag klarar mig med vårt det känns mer hmm bra typ.


älskade älskade häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0