gårdagens ridpass

Har inte skrivit om gårdagens första barockridpass sedan innan sommaren. Vi åkte ut tidigare till ängstugan för att pyssla om hästarna ordentligt. Jag hittade direkt min prins och hittade även en softspot för att samla pluspoäng vid kliande. Det slutade med att ca 500kg häst mer eller mindre lutade sig mot mig för att det var så skönt. Ridpasset gick helt klart över förväntan med tanke på att det är närmare 3 mån sen sist. Eftersom allt kändes så bra så måste jag nu intala mig att rida lite andra hästar och inte bara sitta på Zambrano för att kunna öka min kunskap. Funderar på ett pass på Itano som är den riktiga stjärnan och sen kanske våga mig på ett på Junco om Jenny inte rider. Men Zambrano ska få massa mumsigt och pussar varje gång. För oavsett softspots, närmaste vägen till den hästens hjärta är genom magen. Lilla söta tjockis!


innan sommaren på zambrano

kika in här för att kolla på de andra hästarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0