mer ideellt arbete

Eftersom jag i år inte ska vara engagerad i något på universitetet eller som har med studentlivet att göra så måste jag ju hitta något annat. Nej, men skämt å sido. Jag levde i princip i stallet tills jag flyttade hit. Jag spenderade antagligen fler vakna timmar där än någon annan stanns. Att ha djur omkring mig och jobba med djur förgyller mitt liv, och jag saknar det.

Därför så ska jag förhoppningsvis börja jobba ideellt på slaka djurhem som drivs av linköpings djurskyddsförening på helger och röda dagar. På tisdag ska de ha möte så då ska jag åka dit. De får mest in katter och det varierar mycket i hur mycket djur de har inne. Men jag håller tummarna och tycker det ska bli superspännande. Framför allt känns det fantastiskt bra att kunna hjälpa till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0