Mot introdag 1

Gårdagskvällen blev inte så hård. Regnet gjorde att vi var hemma hos Linus ett tag och när de andra gick till Hoben gick jag och Niklas till häfvplatsen. Vilket kändes som helt rätt. Hade en riktigt trevlig kväll och kom hem nykter innan 24 med en mindre nykter pojkvän som dessutom skurit sig i fingret och skrapat upp benet. Men men det tvättades rent och plåstrades om. Kom ihåg när vi var mindre hemma och man gjorde sig illa och pappa skulle alltid tvätta med asolsprit och göra rent och det gjorde ont som f-n och sen plåster, fast inte mer än nödvändigt för det läker snabbare utan. Och jag kände igen mig igår.

Har nu fått i mig kaffe och ska duscha innan jag åker till skolan för gratis lunch med alla masterstudenter. Dem (alltså de som inte gått LIU förut) har vart i skolan sen 9 eller 10 men det skulle bara vara info om Sverige (bott här 22 år) och om universitetet (börjar mitt 4e år) så vi behövde inte gå. Uppropet kl 13.30 är dock bra att infinna sig på. Sen skolvandring kl 15 kommer jag säga tack o nej tack till och antagligen gå å träna istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0