Duktiga hästar idag

Fick lomma iväg själv till stallet idag för Johanna hade fått migrän =(. Jag och Alain, eller snarare Alain, försökte få en grimma på Campino men Campino anade att det vart något i görningen och var därför inte särskilt sugen på att vara hos oss. Tog med Yawatha in i alla fall och red sedan honom. Redan när jag tod tyglarna kändes han så mjuk å fin. Och traven var bättre än någonsin idag. Maria hjälpt mig sedan med hur jag skulle få till bra fattningar och det gick så himla bra. Han fick fin kort och rund galopp som han bar sig bra i. Så idag jobbade vi bara 20 min och slutade när det var som bäst. Fina fina lilla ponny. Sedan sov Yawatha resten av em i sin box, ute i hagen har han Quieto efter som som ett plåster nämligen. longerade sedan Hebe som även hon fick till bra lugna fattningar tillslut.
Gick upp till hagen sen för att hämta Yawathas kapson. Tog med mig ett rep att göra grimma av till Campino och Yawathas grimma om i fall att han skulle vilja komma fram. Jorå med lite muta fick jag repet runt halsen och kunde sen få på en grimma. Tog senare in honom med Felicia och borstade innan jag åkte hem. Kändes som en riktig seger att jag lyckades med detta.


Såhär charmig ser Yawatha ut när han står å sover =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0