Heldag i stallet

Kom tillbaka ner till Linköping igårkväll. Kändes lite halvsegt. Idag vart det upp o hoppa vid 8 för att åka till stallet vid 9. Jag, Johanna och Jenny hjälpte till med att släppa ut diverse hästar och mocka, sedan ta in för att de som bor ute skulle få komma in en sväng. Tog även in de 4 små (Yawatha, Quieto, Thoebe och Ulysse. Red Yawatha som kändes superfin. Märktes inte alls att han inte ridits på dryga 1,5v. Longerade även för första gången Campino. Han stack bara en gång men jag lyckades hålla kvar. Det stora problemet var att han inte ville gå ifrån mig utan bara vara inne i mitten. Så varje gång jag försökte gå till sidan av honom så vände han med. Fick hjälp av Felicia och sedan gick det mycket bättre. Ska nog bli häst av honom också. Riktigt bra dag.

Nu måste jag öva presenation och om ca 18h har jag jullov!!


Söta lilla taxen hemma i sthlm får bjuda på dagens bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0