Lucia

Påmindes av typ allas statusuppdateringar på fb att det är lucia idag. Har mer eller mindre glömt bort denna dag och förstår inte riktigt hysterin. Eller jag är försent upp för att se luciafirandet på tv vilket kan vara mys. Det är gulligt med små barn som kan lussa och så. Och lussetåg runt Sverige. Men där jag är i mitt liv just nu, ja där är lucia rätt oviktigt. När man var tonåring var det en ursäkt att för att få festa. Precis som jag tycker juldagen är, vem kom på det liksom?

Har sovit ca 10h och är fortfarande mos i huvudet. Nu sks jag sätta fart på plugget och hoppas att jag vid 15 hinner en sväng till stallet.

Men hörrni! Vart är snön?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0