ny dag imorgon

Imorgon är det en ny dag. Jag börjar känna mig färdig med plugget till tentan. Vet inte om jag kan eller förstår allt eller ens något rätt men jag vet att jag kan slidesen på föreläsningarna mer eller mindre utan och innan. Jag började även kika på hur jag och Johanna ska skriva om vår essay. Just nu orkar jag inte stressa kring det. Skiter det sig gör jag om skiten nästa år, eller läser en annan kurs och byter ut denna. Livet går inte under. Imorgon hoppas jag på någon timme i stallet. Bara borsta på prinsarna och sen släppa på banan. I alla fall Yawatha, och Campino om jag hinner. Jag saknar stallet, jag behöver det när jag är som mest stressad.

Just nu känns det som det antingen blir exjobb i Exeter, då har jag i alla fall öppnat dörren för att jobba med val resten av livet. Och löser inte det sig, ja då får jag jobba, försöka komma in på djursjukvårdare, öppan en egen djuraffär eller bara utbilda mig inom häst. Eller kanske hunddagis. Ja vi får se vart vägarna leder.
Funderar just nu om man kan se hur föryngringarna inom de olika marina däggdjursarterna korrelerar i Cardigan bay, det är flasknosdelfin, tumlare och gråsäl. Om det är så att det föds fler ungar av en art ett år eller liknande. Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0