Väntan

Nu är granen klädd, alla tomtar på plats, klapparna inslagna och julmaten för morgondagens lunch förbredd. Nu väntar jag på att åka in till stan och hämta Rikard som kommer med tåget 22.50, så snart ska jag åka.

Var nere en sväng i stallet idag och hämtade mitt julschema och en liten klapp från ridskolan, genom chefen. Skall på order öppnas imorgon. Var ett par år sedan, sen jag slutade jobba helg sen jag fick julklapp från ridskolan. Men nu var det dax som tack för att jag jobbar varje jul. Åh, bara tanken värmer så mycket! Hälsade God Jul på de jag träffade som jag känner och så fick Hubbe och Radieuse varsin morot och en klapp (Hubbe fick mest). För andra året i rad blir det ingen julaftonskadrilj för mig kl 06 på morgonen. Saknar det faktiskt, men hinner aldrig anmäla mig på någon häst som känns skoj.


Hubbe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0