Dagens intervju

Så idag var jag alltså på Kolmården på gruppintervju för ett jobb som zoolärarassistent. Det var helt klart en ny form för mig då man satt i grupp, vi var 10 där man gjorde övningar så som värdering och argumentering och tyckande. Dt var både bra och dåligt. På ett sätt ett naturligare sätt att få visa sig men det begränsade möjligheten till att berätta vad just jag är bra på, samt att det var rätt nedslående att höra på allt som alla andra hade gjort.

Jag och Johanna (tack o lov för att jag inte var ensam) var klart yngst och hade nog minst arbetslivserfarenhet. Alla hade biologibakgrund och många hade jobbat med människor förut. Ja alltså, när man studerat knappa 3 år och inte hunnit med så mycket än så är det svårt att se varför jag skulle få ju en av de där platserna. Men hoppas kan man ju. Kändes dock kul att i alla fall få komma dit och jag och min kompanjon var rörande ense om att det i alla fall var ett stort steg i sig!

Nu har det även gått iväg en ansökan om samma jobb på parken zoo i Eskilstuna som istället är över sommaren. Så något av dem kanske man kan knipa. Med lite god lycka

imorgon har jag sovmorgon det är fantastiskt. Får se om det bli lite gym innan skolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0