damm i min hals

Har spenderat dagen på Vreta i deras ena slaktsvinsstall för att se hur berikning i form av halm påverkar aktivitetsnivån och beteendestörningar. Ska dit på torsdag igen så min grupp kan kika på de sista av våra 8 boxar ~65 grisar. Sedan så ska vår grupp även få data från tre andra grupper. Trots munskydd så hostade vi alla som galningar efter varje timpass och ett bra tag efter att jag kom hem. Grislukten går inte ur mitt hår även om jag tvättat det 3 gånger. Nej man blir inte lycklig när man är där, bara lite när man ser smågrisarna och kalvarna, annars har jag ingenting mer att säga än att det är en skam att djur ska behöva leva så för att folk ska få korv och skinka. Det går jävligt fint utan det ska jag få lov att tala om!

här har ni era fläskfiléer!

Har min studentföreläsning på fredag så måste börja med den så smått... Annars är jag galet trött, och Rikard jobbar vilket är dumt när jag inte vill annat än att få krypa upp i hans famn. Sa själv för ett par dagar sen, att jag är inte nykär längre, kan inte leva på det, men vet ni, jag är mer kär än någonsin... kanske inte nykär utan något djupare men ändå, det är fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0