Ang katastrofen i Japan

Kan alla andra kan jag. Jordbävningen som resulterat i tsunamis i Japan är hemst på alla vis, alla andra har ju kommenterat denna händelse så varför ska jag vara sämre.
Som sagt: det som har hänt är hemskt, många människor har fått sätta livet till eller fått sina hem och liv förstörda. Det är inget jag unnar någon.
Men som med det mesta så finns det något bra: Nämligen att delfinfiskarna i Taiji inte kan jaga delfiner. Staden drabbades också och jag glädje någonstanns i förstörelsen i hur många delfiner som på flera veckor antagligen inte kommer kunna jagas, som kommer få fortsätta leva. Dock suger det ju att så många andra människor drabbas också.

Och Oceans var galet bra, en riktigt tankeställare. Se den!


bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0