Väderveckan på jobbet

Den här veckan bjöd ju inte på fantastiskt väder i början. Tidagen och onsdagens väder gav flera av mina kollegor en riktig utmaning när de skulle försöka hålla sina skolklasser på bra humör trots snö/regn och kyla, tråkiga djur och inställda visningar. Jag å andra sidan hade tis och ons förlagt på kontoret med städande, guidning på tropicariet (värme, inomhus) och någon enstaka timme ute.
Veckans klass för min del skulle anlända ons em och ha läger tors & fre. Det var bara att hålla tummarna för bättre väder. Och det fick vi! På torsdagen var det helt ok och rovfåglarna var riktigt taggade på att få flyga nu när vädret lättat. Och igår var allt bara bra. En fantastisk klass med bra lärare och föräldrar.

För mitt jobb är underbart, men det kan vara en pina när rovfågel showen inte kan flyga fåglarna pga väder, när det regnar in i safari linbanan och man ska sitta ner i 26 min (Kallt!). När djuren trycker under tak och knappt visar sig eller kan gå ut ur stallarna. Ocj dessutom får man då ett 20tal sura, gnälliga och missnöjda ungar. Ja det är inte lätt alla gånger, men de dagar det fungerar då är det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0