Den flygande köttbullen

Idag har jag suttit på en ny häst. Vart nämligen efter mycket om och men Parthou som jag red idag. Men släppte först Yawatha i ridhuset. Han har ju vart utan mänsklig stimulans lite drygt 1v och det märktes av lite. Han lyssnade inte riktigt lika bra som vanligt i löslongeringen men kom snällt in och följde sedan. Supermysiga lilla häst! Dock vart han svettig på bara de minuterna. Han har redan satt en galen vinterpäls och det vart varmt i ridhuset för honom. Dock han hann torka medan jag red och sedan gå ut i hagen igen. Till helgen får han stå inne om han bir så svettig för det lär han bli när jag rider.
I alla fall, red ju Parthou idag för första gången. En liten kvick sak. Men det gick helt okej faktiskt. Sedan på slutet så "lekte" vi eller hade barrelrace typ. Runt 3 koner så snabbt som möjligt och Parthou tyckte det var superskoj och kan vända sjukt bra så det var hur kul som helst. Alain sa nöjt nu när er balans är bra kan vi leka mer. Inte oss emot.

Nu måste jag öva presentationen en gång till, sen sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0