Detta med mat

Äta bör man annars dör man, heter det ju, och det är ju sant.
Helgerna i stallet gör att jag slarvar med maten, slänger i mig något på morgonen och sedan går det till kl 17-18 innan jag äter igen, vilket då blir det enda lagade målet mat på dagen. Det fungerar för mig, jag mår bra och orkar. Så så var det nu lör,sön och mån. Igår så fick jag i mig frukost, slutade tidigt i skolan och åt sen lunch. Vilket gjorde att jag bara åt två mackor på kvällen. Idag åt jag frukost vid 9 och sen var det skola. So far so good, jag har mått bra, vart pigg och inte vart hungrig.
MEN, kl 12 gick jag på kettlebells som vanligt. Var hungrig redan när jag kom till passet och kände ganska snabbt att jag inte alls var så stark i kroppen som jag brukar. I slutet av passet skakade jag av utmattning och min kropp skrek efter energi. Jag lärde mig min läxa. Se till att ha energi innan träningen. Okej att jag klarar helgen osv på något mål lagat om dagen, men att träna gärnet en dag utan ätit ordentligt på ett par dagar. Det var ingen höjdare. Nej ordning måste det bli i veckorna igen!
Skärpning på mig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0